cost per lead vagy cpl
Definíció
Egy lead beszerzési költségét jelenti.
További infó
Az ezer hirdetés megjelenítési költségéből az átkattintási és a konverziós rátán keresztül számítható. Például: egy kampányban fizetünk 100 000 Ft-ot és kapunk érte 1000 AV-t (reklámmegjelenést). A konverziós arány 20%-os volt, azaz 100 AV-ból 20 hírlevél feliratkozás, vagy érdeklődés (telefon, e-mail, stb.) volt a kampány során. Az 1000 AV-ból 200 feliratkozásunk lett, ezáltal a bekerülési, azaz CPL költség: 100 000 / 200 = 500 Ft. Azaz értelmezve: egy lead bekerülési értéke 500 Ft volt.
Mire jó a számítás?
Ez az adat fontos mutató a lead-ek élettörténetének és megtérülési vizsgálatokkor. Érdemes kampányonként figyelni, hogy milyen az egy lead-re jutó költség és utána figyelni azt, hogy ez a lead mennyi idő múlva rendel, rendel-e egyáltalán, ha igen, akkor mekkora értékben, esetleg többször, stb.
Fel lehet építeni tehát egy tapasztalati listát, értéket az egyes kampány típusokra és ez alapján már könnyebb meghozni a jövőbeni döntéseket, azaz hogy megéri-e indítani a kampányt és ha igen, mekkora CPL értékkel és megtérüléssel számolhatunk.
- 789 olvasás
online marketing szótár
