click-through rate (CTR)
Definíció
Az átkattintási arány (CTR) megmutatja, hogy pl. banner esetén a hirdetés megjelenéséhez képest hányan kattintottak át a linken. Azaz ha egy banner megjelent 100 alkalommal és 10 kattintás volt a banneren, akkor az arány 10/100 * 100= 10%-os átkattintási arányról (CTR-ről) beszélhetünk.
További infó
Fontos tudni, hogy magas átkattintási arány önmagában még nem sokat ér és nem is beszédes. Hiszen egy 80%-os átkattintási arány jelentheti azt, hogy a hirdetés csak 10 alkalommal jelent meg és ebből 8 fő kattintott (pl. egy kulcsszó alapú reklámnál könnyen megeshet, ha ritka a kulcsszó), de nem sok látogatót hoz valójában és nem is biztos, hogy sok rendelést.
Az átkattintási arány a hirdetést jellemzi, de önmagában nem garantál magas konverziót, vagy látogatószámot. A magas látogatószámhoz sok megjelenés és emellett magas CTR arány, a konverzióhoz pedig jó érkezési oldalra van szükség.
- 1471 olvasás
online marketing szótár
