fogalom

C2C

Definíció

C2C - consumer to consumer, azaz ügyfelek egymás közt

További infó

Nem csak vállalatok és kormányzatok kommunikálnak, hanem ügyfelek is egymással. Ilyen tipikusan a felhasználók által előállított tartalom az interneten, vagy gyűlés, fórum, stb. amikor tipikusan emberek kommunikálnak egymás közt.

B2C

Definíció

B2C - business to consumer, azaz a vállalat kommunikációja a nagyközönség felé

További infó

Egy vállalat nem csak a nagyközönség felé kommunikálhat (B2C), hanem más vállalatoknak (B2B), kormányzatoknak (B2Government), valamint létezik magánszemélyek közötti kommunikáció (C2C), és még sok kombinációja ezeknek (G2G, G2B, G2Citizen, G2Employee).
A B2B alapvetően a cégek közti mindenféle kommunikáció jellemzésére szolgál.

conversion

Definíció

Konverzió lehet bármilyen olyan esemény, vagy cselekvés az oldalon, amelyet mi üzleti szempontból sikerként értékelünk.

További infó

Konverzió lehet minden tevékenység, ami számunkra fontos, például:

  • - egy adott oldal megtekintése, cikk elolvasása, esetleg ott kattintás
  • - cikkajánló továbbküldése
  • - sima regisztráció
  • - hírlevél feliratkozás
  • - white paper letöltése
  • - rendelés

conversion rate

Definíció

Azon látogatók aránya, akik a végrehajtanak egy elvárt cselekvést. Kicsit magyarosítva azok a látogatók, akik a honlapra érve végrehajtanak egy olyan cselekvést, amelyet mi sikeres akciónak, konverziónak tartunk, pl. feliratkoznak hírlevélre, letöltenek egy white paper anyagot, regisztrálnak, vagy rendelnek.

click-through rate (CTR)

Definíció

Az átkattintási arány (CTR) megmutatja, hogy pl. banner esetén a hirdetés megjelenéséhez képest hányan kattintottak át a linken. Azaz ha egy banner megjelent 100 alkalommal és 10 kattintás volt a banneren, akkor az arány 10/100 * 100= 10%-os átkattintási arányról (CTR-ről) beszélhetünk.

above the fold

Definíció

a honlapnak azon területe, amely az oldal legördítése nélkül látszik

További infó

Általában kis felbontású monitor esetén viszonylag kevés látszik egy oldalból gördítés nélkül, nagy felbontás esetén pedig nagy terület. Éppen ezért honlap design kialakításánál figyelni kell erre, és belőni pl. egy átlagos, legtöbb user által használt képernyő méretet (pl. 2008-ban 1024x768 már alapnak számít), és arra fejleszteni.

click through

Definíció

Egy (át)kattintás (CT) egy link vagy egy banner tényleges aktiválását fejezi ki, azt jelenti, hogy a látogató valóban elugrik a linkelt oldalra.

analytics

Definíció

analytics - analitika, mérés, elemzés, statisztikakészítés és következtetések levonása

További infó

Tipikusan a Google Analytics szolgáltatását szokták ez alatt érteni.

ad view (AV)

Definíció

Adview a reklámmegjelenések száma.

További infó

Ha reklámfelületet szeretnénk vásárolni, akkor a honlap tulajdonosa adni fog nekünk egy page view értéket, amelyre szeretné kalkulálni az árat. Alapvetően ha az oldalon abban a reklámzónában csak az a banner jelenik meg, akkor (tekintsünk el a reklámblokkolóktól, egyéb letöltési problémáktól) a page view kb. megegyezhet az adview (AV)-val. De ha már két banner osztozik egy zónán, akkor a kettő között oszlik meg.

B2B

Definíció

B2B - business to business, azaz vállalatok közti

További infó

Egy vállalat nem csak a nagyközönség felé kommunikálhat (B2C), hanem más vállalatoknak (B2B), kormányzatoknak (B2Government), valamint létezik magánszemélyek közötti kommunikáció (C2C), és még sok kombinációja ezeknek (G2G, G2B, G2Citizen, G2Employee).
A B2B alapvetően a cégek közti mindenféle kommunikáció jellemzésére szolgál.

Tartalom átvétel

Vissza az oldal tetejére