mérőszám

CPO vagy cost per lead

Definíció

Ezzel az értékkel azt állapítjuk meg, hogy milyen költségrész esik az ügyfél oldaláról történt egyes vásárlásokra, rendelésekre.

cost per lead vagy cpl

Definíció

Egy lead beszerzési költségét jelenti.

unique visitors

Definíció

unique visitors - egyedi látogatók, akik egy megadott időintervallumon belül legalább egy alkalommal meglátogatnak egy honlapot.

site stickiness

Definíció

A site stickiness azt mutatja, hogy "mennyire ragadós" az oldal, mennyi időt tölt el a felhasználó az oldalon. Mértékegysége éppen ezért az "average time on site", azaz az oldalon átlagosan eltöltött idő.

page view

Definíció

page view - egy kérés egy html oldal betöltésére

További infó

Az oldalletöltés, vagy page view azt mutatja meg, hogy hány oldalt tekintenek meg a látogatók. Időszaki lebontásban, a látogatók, és a látogatások számával együtt nézve megmutatja, hogy egy látogató hány oldalt néz meg, vagy egy látogatás alkalmával hány oldalt néznek meg.

hit

Definíció

A "hit" egy mérőszám. Minden html oldalon találhatóak képek, szövegek, maga a html oldal is egy fájl. Lehetnek zenék, videók, flash tartalom, stb. A hit azt mutatja meg, hogy hány kérés érkezett a szerver felé ezeknek a tartalmaknak a letöltésére.

customer acquisition cost

Definíció

Customer acquisition cost az ügyfél megszerzésének költsége. Specifikusabban az összes ügyfélmegszerzésre költött összeg és az új ügyfelek aránya.

CPM

Definíció

CPM - Cost per thousand. AV, azaz adview, reklámmegjelenés alapon vásárolt felület esetén használatos fogalom, arra utal, hogy mennyit kell fizetnünk 1000 megjelenésért.

További infó

Azaz 1 millió megjelenés (1 000 000 AV) vásárlása CPM alapon 100 Ft-ért: 1 000 000/1000 = 1000 "egység"
Ebből 100 Ft x 1000 egység = 100 000 Ft-ot kell fizetnünk ezért az 1 millió megjelenésért, és a CPM az 100 Ft, azaz 100 Ft-ba kerül ezer megjelenés.

cost-per-click (CPC)

Definíció

A CPM ár és az ezer Ad View-ra jutó kattintások számának hányadosa. Megmutatja, hogy a hirdetőnek egy banner reklámmal elért, a website-ra érkezett látogató mennyibe kerül.

cost-per-action (CPA)

Definíció

online hirdetések esetén egy fizetési modell, amikor az elszámolás alapja valamilyen előre meghatározott akció, pl. hírlevél feliratkozás vagy regisztráció.

További infó

Pl. 1000 Ft CPA és az Action: hírlevél feliratkozás azt jelenti, hogy minden egyes hírlevél feliratkozóért, aki a kampányból érkezik, 1000 Ft-ot kell fizetni.

Tartalom átvétel

Vissza az oldal tetejére