analitika

pay per lead

Definíció

pay per lead - online hirdetések esetén elszámolási eljárás, amikor az elszámolás alapját lead szerzés képezi.

pay per click (PPC)

Definíció

pay per click - online hirdetéseknél használt fizetési metódus, amikor a fizetés az átkattintások számán alapul.

page view

Definíció

page view - egy kérés egy html oldal betöltésére

További infó

Az oldalletöltés, vagy page view azt mutatja meg, hogy hány oldalt tekintenek meg a látogatók. Időszaki lebontásban, a látogatók, és a látogatások számával együtt nézve megmutatja, hogy egy látogató hány oldalt néz meg, vagy egy látogatás alkalmával hány oldalt néznek meg.

hit

Definíció

A "hit" egy mérőszám. Minden html oldalon találhatóak képek, szövegek, maga a html oldal is egy fájl. Lehetnek zenék, videók, flash tartalom, stb. A hit azt mutatja meg, hogy hány kérés érkezett a szerver felé ezeknek a tartalmaknak a letöltésére.

customer acquisition cost

Definíció

Customer acquisition cost az ügyfél megszerzésének költsége. Specifikusabban az összes ügyfélmegszerzésre költött összeg és az új ügyfelek aránya.

CPM

Definíció

CPM - Cost per thousand. AV, azaz adview, reklámmegjelenés alapon vásárolt felület esetén használatos fogalom, arra utal, hogy mennyit kell fizetnünk 1000 megjelenésért.

További infó

Azaz 1 millió megjelenés (1 000 000 AV) vásárlása CPM alapon 100 Ft-ért: 1 000 000/1000 = 1000 "egység"
Ebből 100 Ft x 1000 egység = 100 000 Ft-ot kell fizetnünk ezért az 1 millió megjelenésért, és a CPM az 100 Ft, azaz 100 Ft-ba kerül ezer megjelenés.

cost-per-click (CPC)

Definíció

A CPM ár és az ezer Ad View-ra jutó kattintások számának hányadosa. Megmutatja, hogy a hirdetőnek egy banner reklámmal elért, a website-ra érkezett látogató mennyibe kerül.

cost-per-action (CPA)

Definíció

online hirdetések esetén egy fizetési modell, amikor az elszámolás alapja valamilyen előre meghatározott akció, pl. hírlevél feliratkozás vagy regisztráció.

További infó

Pl. 1000 Ft CPA és az Action: hírlevél feliratkozás azt jelenti, hogy minden egyes hírlevél feliratkozóért, aki a kampányból érkezik, 1000 Ft-ot kell fizetni.

conversion

Definíció

Konverzió lehet bármilyen olyan esemény, vagy cselekvés az oldalon, amelyet mi üzleti szempontból sikerként értékelünk.

További infó

Konverzió lehet minden tevékenység, ami számunkra fontos, például:

  • - egy adott oldal megtekintése, cikk elolvasása, esetleg ott kattintás
  • - cikkajánló továbbküldése
  • - sima regisztráció
  • - hírlevél feliratkozás
  • - white paper letöltése
  • - rendelés

click-through rate (CTR)

Definíció

Az átkattintási arány (CTR) megmutatja, hogy pl. banner esetén a hirdetés megjelenéséhez képest hányan kattintottak át a linken. Azaz ha egy banner megjelent 100 alkalommal és 10 kattintás volt a banneren, akkor az arány 10/100 * 100= 10%-os átkattintási arányról (CTR-ről) beszélhetünk.

Tartalom átvétel

Vissza az oldal tetejére